Hozd a formád Magyarország

?Hozd a formád? hét

2010. június 1.

Reggel 8 órai kezdettel tartottuk az iskola aulájában a ?Hozd a formád? hét ünnepélyes megnyitóját rövid műsorral, tánccal. A legjobb mesékből és versekből válogatást hallhattak a tanulók Kalmárné Várady Henriette tanárnő előadásában. Az elmúlt hónapok munkájának értékelését Sziliné Soós Lídia tanítónő mondta el, majd az ?Almás mesék? verseny eredményhirdetése következett. Ebben a versenyben az összes alsós osztály (10) részt vett, összesen 240 gyerek a tanító nénik vezetésével. Gyönyörű munkák készültek: szép, színes mesekönyvek a gyerekek által írt mesékkel, versekkel és rajzokkal. Ezt a versenyt a 3. b osztályosok nyerték meg, ők mindnyájan írtak egy-egy verset vagy mesét az almáról. A második helyezett a 4. c osztály lett, ők leporellót készítettek, a harmadik helyen pedig a másodikosok végeztek: 2. a, 2. b,  2. c. Az elkészült alkotásokból kiállítást rendeztünk, amelyet az iskola aulájában mindenki megnézhetett, a családi napon pedig a szülők is. A mesékben szó volt az alma egészséges táplálkozásban betöltött szerepéről, a magyar alma dicséretéről, a vitaminok jelentőségéről, de még a környezetvédelemről is (a túlzott vegyszerhasználat káros hatásairól). Minden osztály nagyon komolyan vette a feladatot, lelkesen dolgoztak hónapokon keresztül, és izgatottan várták az eredményhirdetést. Az 1. b osztályosoknak különdíjat adtunk, ők saját élményüket írták le arról, hogy egy osztálytársuk kertjében ősszel ők maguk szedhették le az almát, a magokból még nyakláncot is készítettek.

 

2010. június 2.

Program: a felsős projekt eredményhirdetése, almás ételek terítési verseny, almás receptkönyvek kiállítása. Feladat: osztályonként saját ?stand?, bemutatóhely készítése minél esztétikusabban és ötletesebben.

A versenyben 10 felsős osztály vett részt, összesen 212 gyerek. Az elkészült munkák nagyon változatosak és színvonalasak lettek. A legnépszerűbb forma az alma formájú receptkönyv volt, de a díjazottak között volt almafa alakú és doboz formájú is, amiben kis kártyákra gyűjtötték a tanulók a recepteket. A legprofibb munka egy olyan almaformájú könyvecske volt, amit könyvkötő kötött be,

külön válogatásban az előételek, főételek, a desszertek és még saját recepteknek is volt helye. Az első helyezett a 6.c osztály lett, második az 5.a, a harmadik díjat megosztva kapta a 8.b, a 6.b és az 5.a.

 

2010. június 3.

Program: Kossuth-Zentai sportnap, illetve a ?Legsportosabb osztály? cím kihirdetése.

A játékos sorversenyek a 4. 5. és a 6. évfolyamosok vegyes válogatottjai ( fiúk és lányok) számára, valamint a 7. és 8. osztályok közötti futballmérkőzések 11 órakor kezdődtek.

Az előbbire a tornateremben, az utóbbira az udvari focipályán került sor. A mieink nagyon készültek a nagy eseményre, zászlókat, transzparenseket vittek szurkolni. A két testnevelő kolléga Schütz Tamás és Halász Géza segítettek a versenyek lebonyolításában. Az eredményhirdetésre az iskola aulájában került sor, ahol minden versenyző csapat kapott valamilyen ajándékot (foci-, kosár-, röplabdákat és tollaslabda készleteket), emléklapot, valamint meghívtunk mindenkit két-két üveg ásványvízre és müzli szeletre is.

Az emléklapok és az ajándékok kiosztása után került sor a ?Legsportosabb osztály? címért folyó verseny eredményhirdetésére. Erre azok az osztályok pályázhattak eséllyel, amelyek a februártól május 31-ig tartó időszakban a legtöbb alkalommal vettek részt az iskolai diáksportköri foglalkozásokon, valamint a program keretében felkínált alakformáló tornán és gyógytornán. A nyertes osztályok között szoros verseny alakult ki. A legaktívabbnak a 2. b, a 7.a és a 3. a osztályos tanulók bizonyultak. A két nyertes alsós osztályból még az osztályfőnökök is látogatták ezeket a sportfoglalkozásokat.

 

2010. június 4.

?Hozd a formád? vetélkedő az egészséges táplálkozás és életmód jegyében

A vetélkedő előkészítő szakaszában a témához kapcsolódó fontos tudnivalók kerültek ki a faliújságra, ezek alapján állítottuk össze a feladatokat. 3 fős csapatokkal lehetett jelentkezni. Pénteken 10 órától 10.45-ig a résztvevő csapatok nyolcféle feladatban mérhették össze tudásukat, és rátermettségüket. Volt totó, igaz-hamis állítások szétválogatása, rejtvény, konyhatechnikai eljárásokat kellett felismerni, de még reklámverset is kellett írni az egészséges táplálkozásról. Az utolsó feladat egyértelműen rámutatott, hogy a gyerekek nagyon sok mindent tudnak erről a témáról, hiszen válogattak az egészségtelen és az egészséges táplálékok közül. A versenyt az 5.a osztály csapata nyerte, majd a 6.a és a 6.b osztályosok következtek.

 

2010. június 5.

Családi nap ? mint a ?Hozd a formád? hét zárása

Az iskola ?Gyermekévek Alapítványával? karöltve született meg az idei rendezvény, melyen több mint 600 felnőtt és gyerek vett részt. A felnőttek az idén különleges feladatot kaptak: előzetesen osztályonként teljes kiőrlésű vagy korpás lisztből kenyeret vagy süteményt kellett sütni, illetve különféle ízesített rizsből valamilyen ételt kellett készíteni (ez beszámított az akadályverseny egyik állomásán), a helyszínen pedig valamilyen reform étel készítése volt a feladat. Saláta készítése kötelező volt, ehhez sokféle nyersanyagot kaptak a csapatok, lehetett grillezni, vagy bográcsban főzni. A gyerekek gyümölcsteát ittak, amihez mézet is kaptak. A jutalom hazai eper volt. Miközben az ételek készültek, a gyerekek akadályversenyen vettek részt, de volt focibajnokság, egészségügyi állapotfelmérés, a Vöröskereszt Fejér Megyei Szervezete bemutatót tartott az elsősegélynyújtásból, dietetikus tanácsait is meg lehetett hallgatni, a bátrabbak kipróbálhatták a lovaglást, az egyik állomáson rendőrök segítettek a kerékpáros ügyességi versenyen, és még sok érdekes programból lehetett választani. Az elkészült finomságokat egy közeli vendéglő konyhafőnöke zsűrizte. Az legfinomabb és legegészségesebb ételeket az 1.b, a 2.c és a 6.b osztályok készítették, ők egy-egy gyümölcstortát nyertek. A hangulatos rendezvény délután kettőig tartott.

 

Összegzés:

Úgy értékelem, hogy az első év elérte célját: nagyon sok színes, érdekes programot nyújtottunk a gyerekeknek, melyek segítségével fontos ismereteket sajátíthattak el. A rendezvényeken nagy létszámban vettek részt a gyerekek, és a program egyes állomásairól rendszeresen jelentek meg tudósítások a helyi sajtóban, rádióban és televízióban is.

 

Lendvainé Hegedűs Tünde